Wednesday, October 09, 2013

Living with Cancer vol.23 - Sharing my story.


私達の行っている教会で、神様がくれた命のお話をシェアさせていただきました。

やっ と最近になって、ガンという言葉を口にできるようになりました。一年かかって、やっと少し気持ちの整理ができてきたというか、肝が据わったというか、少し づつ話せるようになりました。まだ再発の恐れもあるし完治までは程遠いけど、私が話すことで誰かが少しでも明るくなれればいいな、と思っています。微力ですけどね。私は今も 戦っています。もしかして残された時間は短いのかな、とも思ったりします。だから、今できる事をせいいっぱいしようと思います。

ガンが寛 解になったのは、もちろん進歩した医学やお薬やお医者さま、看護師さん達のおかげでもありますけど、私を一番支えてくれたのはみなさんのお祈りでした。宗 教があってもなくても、みんなが祈ってくれたおかげで、応援してくれたおかげで、過酷な状況でも息を止めることなく今があるんだと思います。これは、そん なお話です。

英語ですけど、ここからリンクできます。

 
Mutsumi’s Story: Hope Overcoming The Odds


I shared my story with our church.  This is the link.
It took me a year to be able to pronounce the word "cancer".  I was too scared.  If I said it, I felt like death was waiting for me.  Now, I am still fighting off fear while I'm recovering slowly from the chemo treatment.  I still think I don't know how much time I have left...My cancer is in remission, but I am still not cured.  If I can give someone hope, it lights up my heart, so I am sharing my story.

1 comment:

Unknown said...

Mutsumi!

I just found your blog when "checking out" the blog on Rwanda. I am so amazed by you. I had no idea you were fighting the effects of cancer. You are always so positive, smiling, and encouraging! What a blessing you are to all of us in "The Creek".

I'll be praying for your continued healing and building up of strength.

Love you!

Carolyn Clark (Teacher Carolyn)