Saturday, November 01, 2008

Trick or Treat

Amalie had her 3rd Halloween. This year, she really could do trick or treat. I know she is extremely shy for strangers, but she bravely said "Trick or treat" and "Thank you" with her quiet voice. I asked her if she was nervous. She said "Yeah." I would if I were her. Good job, Amalie.

By the way, we bought several bags of candies, and only few kids came to our door. Is it sick that I'm excited to work on the rest of candies for my quality time?

昨日はハロウィーンでした。海璃も、今年は立派に『トリック・オア・トリート』ができました。(去年は訳が分からずにキャンディーをもらうのは私でしたが。)知らない人に対してとってもシャイなのに、きちんと「トリック・オア・トリート」と「センキュー」をか細い声で言いながら、キャンディーをもらっている我が子に少し感動。勇気を振り絞っているんだろうなぁ。
「海璃ちゃん、どきどきした?ナーバスだった?」と訊くと、
「んっ。」と言いつつチェーン・キャンディイングしていた彼女。私が小さい頃だったら、号泣するくらい嫌だろうなあ。

ファッミリーパックのチョコレートやらキャンディーやら8袋も買った我が家。今年は雨のせいか5,6組しかトリック・オア・トリーターが来なくて大量に余ったお菓子たち。さあ、何から食べようかなぁ。

2 comments:

The Winns said...

She is the cutest witch ever!

Unknown said...

EEEEKKKKK! Scary!