Friday, February 06, 2009

Potluck Dinner


The Winns family and we had a potluck dinner last Friday night. I made curry, chicken and rice; Amanda made the yummiest Asian salad which was really the best I have had in my life, and a fabulous lemony cake and brownies. I almost wanted to keep eating her salad. It was that great. We had so much fun as usual. How are all their kids so sweet and so much fun??? Every part of it was very entertaining. Even after we got home, Amalie told us what was gong on for about 30 min non-stop action and talking. Oh, we love you guys. And, thank you so much. Sorry for leaving the cleaning behind us!

風邪と喘息を併発して、明け方ようやく寝つき10時頃まで寝こけているような一週間でした。海璃には申し訳ないのですが、着替えを出してあげると朝は一人で着替えてトイレに行ったり、手を洗ったり、髪の毛をとかしたりメイクアップをしたり、身支度をして遊んで私が起きだしてくるのを待ってくれます。「ママ、具合が悪いの。」と言うと、もうそれはそれは生き生きと一人で何でもこなしてくれるようになりました。なんて楽になったんだろう。少し前までは熱があろうが、徹夜だろうが、休憩なんてもっての他だったのに。


先週の金曜日はお友達のアマンダ一家と夜ご飯。私がタイカレー、チキンカツ、ピラフを作り、アマンダがこの世で一番おいしいのではなかろうかと思われる斬新なサラダ、レモンケーキ、チョコレートブラウニーを作ってくれて。もう、他のご飯なんかどうでもいいくらいサラダがおいしくてずうっと頂いていたいくらいでした。子供たちは相変らずのコメディっぷりで笑ったり泣いたり。唯一の男の子(4歳児)のキャメロンにいたっては、「海璃のためにドレスアップしたんだ」と素肌にニットのベストを着こなしておられました。それにしても、どうしてあんなに優しい子供たちに育つのだろう。



1 comment:

The Winns said...

We had so much fun with you guys too! It's so easy for us all to be together. Your curry was so good, I need the recipe. We should do potluck dinners more!