Tuesday, March 03, 2009

Freed


This is a video. Click the play button to start. / ビデオです。

用事があったので、母にベビーシッターを頼み一人でお出かけ。「夕方までゆっくりしておいで。」といってくれたので、海璃が生まれて初めて一人でぶらぶらしてみました。東京ではお友達と会ったり、熱海にぶらり(というか、午後の新幹線お散歩?)してみたりした事はあるけれど、ここで一人は本当に始めて。いつものカフェでコーヒーと甘い物を手に座ってみたもののなんだか落ち着かなくて10分で退散し、ショッピングしようと思って駐車場に車を入れたのに1時間もしないで、「もう、いいや。」と思ってしまった、切ない気分の私。いつもいっしょにいる海璃がいないとつまらない。カフェで、「これ!これ!」とケーキを選んだり、試着室でも「まま、似合ってるかなぁ。」というと「うんん。」と言う彼女がいないとつまらない。シャツ一枚と焼きたてパンをお土産に帰ると、「すごく早かったじゃない。」といいつつ、「できないんでしょ。」と笑う母。今週から幼稚園が始まるのに、わたし、だいじょうぶ?



For the first time ever since Amalie was born, I went out by myself after running errands in downtown Portland. I went to the cafe, but I couldn't sit more than 10 min. Then, I parked in the parking garage, so I could go shopping, but in less than one hour, I finished everything I wanted to do there. It's just not fun without Amalie. Even when we have to spend 10 min in front of the pastry case ordering her cake and my coffee, even when it takes forever to walk downtown, everything is so much fun with my crazy daughter. What happend to me??? When I went home, my mom laughed at me saying, "You can't do it, can you.". Exactly.

No comments: