Wednesday, June 01, 2011

Happy Moment.



How can things to be more perfect than this? My friend and lovely neighbor, Julie and Mike had us over for a dreamy BBQ on Memorial Day. This is their backyard, not a five star hotel garden party. Seriously, it was fantastic. It seems like whatever they touch magically turns to gold. If I knew her before I got married, she would definitely be hired to be my wedding planner. She has fantastic photos on her blog: Under the Tulip Tree

Well, I am really happy to have such good friends like them. I am really happy to have my own dreamy family here and super supportive and fun family and friends back in Tokyo. I am really happy to be given opportunities to do lots of stuff. It sounds like a perfect life, but it's probably pretty far from perfect. We always have some kinds of challenges and issues. But, what is happiness? I know I'm happy, but I could be happier if I have so many things I want, but that is so hard to get. And, I think Ryan is on a pretty similar page as me. So, we are praying and working on them everyday. We'll be our happiest in the end. I am greatful that I have someone going through this with me. ---OMG, this it got serious. Am I okay or insane?

これ以上は有り得ないほど素敵なセッティング。高級ホテルのガーデンパーティー並だけど、本当はお家のお庭。良きお友達で、お向かいさんのお家でバーベキューにお呼ばれしました。何度も言うけど、とにかくパーフェクト。夫婦そろってマジックハンドの持ち主です。もし結婚する前に知り合っていたら、迷わずウェディングプランナーに決定だな。彼女のブログ{Under the Tulip Tree}に、もっとキレイな写真がいっぱい載っています。

さて、真剣です。先に英語で書いていて、余りに真面目すぎてで笑えてきたほど。こんなに真剣な事を考える事も、公表する事も滅多にないのですが、最近『シアワセ』についてたくさん考える事がありまして・・・
私、シアワセです。こんなにもいいご近所さんがいて、友達がいて、いっしょにご飯を食べたり、おしゃべりをしたりできます。夢のような子供達にも恵まれて、日本にはいつも支えてくれる楽しい家族と友達がいて、いろんな事ができる機会も与えられて、とってもシアワセです。そういう風に言うと、いい生活をしているみたいに聞こえますが、決してそういう意味ではなくて、それよりきっと私達の生活は乗り越えなくてはいけない事や問題が山積みです。子供達の先々や、老後なんて考えようものなら、不安と心配で押しつぶされそうです。でも、子供達を目の前にして、絶対にシアワセになろう。シアワセでいよう。と思えるのです。それは、夫も同じ(だと願う)。毎日、祈って、行動して、やりこなすしか手に入らない『シアワセ』。いっしょに、がんばってくれる家族がいるって、強いです。ま、こんな真剣な事書いておいて、明日には、だらけている私ですが・・・

1 comment:

ちよえ said...

むつみさん、はじめまして。
その昔ライアンとアマリーちゃんにレイクオズウェゴの図書館でお会いしたことがある者です。むすみさんのお子さんのスノーウェアは私の娘のですね(笑)?
フェイスブックにメッセージを書いたのですが、もしかしたらあまりアクセスしておられないかと思ってこちらにお邪魔しました。
とっても素敵な手作りの作品や食べ物がとっても素敵で思わず見入ってしまいました!
また時間があればフェイスブックのメッセージ読んでくださいね。