Wednesday, June 08, 2011

Summer Break.

Amalie graduated from her Junior Kindergarten class yesterday. The first day of school and graduation are a huge deal in Japan, so everyone gets dressed up, but I guess that is not the case in America. I didn't know there was not even a ceremony, but only a puppet show about Jesus. For a dinner, I asked Amalie what shoulded we do to celebrate. She wanted to help make a pizza. We almost finished eating the whole 14" pie. Luther and I only ate one slice, and I guess Amalie ate two, how much did papa eat??? I guess I need to double the batch next time.
So, summer break started, but why is weather so freezing? It looks like it is 7pm all day. Amalie already misses going to school, and she told me she is sad. I want to open up all windows, clean the whole house, eat outside, take the kids to parks, make popsicles, and..... COME ON SUMMER, please!

アマリが幼稚園を卒業しました。少しだけおしゃれをして行ったら、式も何もなくてあっけなく終わってしまいました。
「お祝い夜ご飯に何が食べたい?」とアマリに聞くと、予想通りに
「大根とこんにゃくと高野豆腐の煮物、それからピーマンと玉ねぎの炒めたの。それとお味噌(お味噌汁の事)」って。
「そんなのでいいの?ハンバーグとか、パスタとか、コーンチャウダーとか、ピザじゃなくて?」と聞き直したら、
「ピッザァ!ピッザァ!ピッザァ!」と食らいついたので、いっしょに作りました。直径38cmのピザを平らげてしまった我が家。ルーサーを先に食べさせていた私、一切れしか食べてないんですけど・・・次から2枚分焼かないとだめかな。

そして、今日から夏休み。でも、寒い!。空もどんよりしていて、盛り上がらないなぁ。アマリは「ほんとはアマリ、すこしハッピーじゃない。ようちえんなくなちゃったから。」って言うし、せめて青空で暖かかったらいいのに。私が小さい時は・・・大学生でもか・・・夏休みってワクワクして仕方がない程楽しかったのにな。
夏さーん、早く来て~!

No comments: