Sunday, November 15, 2009

4


Amalie turned four years old. I can’t believe it. We already spent time with her for four years. Oh, we only have fourteen years to go until she is off for college. I wanted to hear her saying “Three years old” one more time, but she wouldn’t go back. She is so proud to be old. All she really wanted to do was going to the gym’s daycare and Jacuzzi with Ryan, and she wanted some princess balloons. I think her little wish is so cute. When she came back home, she ran to the kitchen, and asked me, “Mama, are you making the cake?” Then, I showed her the puff pastry swans with lemony custard and whipped cream. She got so sad. She just wanted the real ‘cake’ cake. However, before she went to sleep, she said “It was so much fun. I want to do my birthday again.” I guess this is the first birthday that she is aware of birthday cake, candles, gifts, and special treatments. It was fun to watch her today.
海璃は4歳になりました。もう?!4年です。大学で旅立ってしまうまであと14年しかないのですね。海璃にもう一度「シュリー・イヤーズ・オールド」と言って欲しくてお願いしてみましたが、だめでした。誇りをもって「よんさい!」だそうです。「今日、一番したい事は何?」と訊くと、「デイケア(スポーツジムの)とプールにいきたい。ケーキとおとうふハンバーグとキャロットライスたべて。それから、プリンセスのバルーンがほしい。」と言うので、ライアンのお仕事終わり次第連れて行ってもらいました。風船も「何個でもいいよ。」と言ってもひとつだけ。私が勝手にたくさん追加しましたが、お気に入りはやっぱりプリンセスの風船ひとつ。お誕生日のお願い事がささやか過ぎてかわいい。でも、一番のお楽しみはやっぱりケーキ。夜、帰ってくるなりキッチンに来て「ママ、ケーキつくってるの?」とオーブンを覗き込む海璃。「もう、出来たよ。」と白鳥のレモンシュークリームを見せると「これじゃないよぅ。」とがっかりの彼女。ちょっと、コジャレたらダメでした。でも、寝る前には「ばーすでい、すごぅくたのしかった。またくるの?らいねん?」と本当に嬉しそうに言うので私まで幸せな気分に。本当に親ばかブログが続きますが、かわいい一日でした。

No comments: