Sunday, November 15, 2009

Chestnuts again


This year, we went to pick chest nuts every day for 2 weeks. Amalie became my weapon. She scares squirrel (they are the biggest competitors), and picks up nuts after I break shells with my feet. I cooked them, and eating everyday like an addict. Ryan said I’m wasting my time for it. We don’t need them. But, I need them for my life support. Oh, I miss the roast chestnut cart off from the train station in Tokyo.

今年は当たり年だったらしく、2週間通い詰めました。私のお散歩にも丁度よし。最強の敵のリス君達を威嚇しながら私のはじいた栗の身をせっせと袋に入れてくれる海璃は上出来の武器とでもいいましょうか。渋川煮も大鍋にいっぱいできました。ライアンには、毎日拾いに行って皮を剥いて調理するなんて時間の無駄とほざかれていますが、栗は必需品。大森駅を降りたところでにおう焼き栗屋さんが恋しいです。買った事ないけど・・・

No comments: