Wednesday, July 06, 2011

She flew away!

From nowhere, Amalie said she wanted to try biking without training wheels. So, that evening, she tried. On the way to the park, she rode her bike like just hanging out on a couch. She looked here and there, stopped and went, sat and listened birds singing...so, I never thought she could do it. As soon as we got to the park, Luther followed a dog, so I was talking the dog's owner for a few min. Then, there she was. Amalie just passed by me super fast without training wheels. Except I heard loud "Hee Ho Hee HO Hee HO Hee HO.......". She can't start the bike by herself, yet, but OMG! It seems crashing didn't bother her.
アマリが突然、補助輪なしで自転車に乗ってみたいと言い出したので、早速夕方公園に出陣しました。公園に着くまでの間も、のらーり、くらーり、あっちを見てはこっちを見て、止まって独り言を言ったかと思えば走り出したり、鳥がさえずれば自分も歌い・・・私、後ろから見ていて絶対無理だな、と思っていました。公園に着くやいなや、ルーサーが犬を追いかけて走り出したので飼い主さんと談話していたら、びっくり!アマリが補助輪なしで、私の横を走り抜けていきました。「ひっほっ、ひっほっ、ひっほっ。」って、叫びながら。
This is the Hee-Ho-Hee-Ho face.
I'm so proud of her. I still remember when I practiced with no-training wheels when I was five. It was a mental fight between me and me. I am still a wimp. Somehow, I have extra fear for lots of things. When I see my kids' courage, I really appreciate Ryan's blood mixed in them. Although, I don't know if it's courage, or if it's a super laid back personality.....
これが、「ひっほっ」のお顔。転んでも、ウンともスンともない肝の据わった我が娘。
まだ、スタートがひとりではできませんが、すばらしく、あっけなく、乗れてしまいました。私が5歳の時は、恐怖との葛藤が渦をまいて転ぶとヒーって言うくらい嫌で嫌で仕方がなかったのに。ま、今でも臆病というか、極度の心配性なところはありますが。我が子のこんな時、つくづく、ライアンの血が混ざっているんだなと思います。私に似なくて良かった。でも、この遺伝子、勇気なんだか、ただののんびりさんなのか、どっちなんでしょう。

No comments: