Monday, April 02, 2012

My first scissors.

Two years and two months old.  He used the scissors for the first time.  He kept cutting paper for an hour and a half straight.  Look at this smile.  He couldn't hold back his joy of doing something new.  I wish I could have this spirit while doing everyday things.  He wore a hole in the skin on his finger, but he didn't want to stop.  How strong was he holding the scissors?

2歳2ヶ月。初めてのはさみです。1時間半切り刻み続けました。はさみを持ってた指は皮がむけてとっても痛そう。でも、この笑顔。楽し過ぎて笑い声も漏れてきます。紙を切る、こんな単純な事でも初めてのルーサーにとっては創作活動。ずっと見ていて、私も初心に帰ろうと、そう思った朝でした。物を作るだけでなくて、家事や子育てもこうして笑ってみたら楽しくなるはず。


No comments: