Monday, August 06, 2012

Going out by myself.

先週、がんばりすぎたアマリが熱をだしていたので、おひとり様で美術館に行ったり、その他もろもろの用事を済ませてきました。

まずは、フェルメール。東京都美術館です。この立て看板があるところから、建物の入口までかなりの距離があるのですが、これって本来何分待ちなのだろう。中に入っても、絵画の質感やタッチは全く持って見えないほどの混雑ぶりで、でも、遠目でもこの《真珠の首飾りの少女》は美しかった。本当は、もっとゆっくりアマリといっしょに来たかったな。

I really wanted to take Amalie with me to this exhibit, but she had a high fever for most of last week.  Johannes Vermeer's `Girl With a Pearl Earring' came to Japan.  It was beautiful, but I could only see it from about 10 feet away.  It was super packed with people.  This sign is standing to tell people how long the line is. From this spot to the door is at least 200 yard away.  People told me it is sometimes two hours to get in.


出口をでたところで、セルフポートレイト。分かりますか?球の中心が私です。

Self portrait.  I'm in the center of the sphere.


その後、この街へ。優雅にショッピングならいいんですけど、頼んでおいたものを受け取ったり、夫の頼まれごとを済ませたり、素敵なお店や溢れるかわいいものたちに後ろ髪をひかれながら、早足で歩いてきました。

After the museum, several train stops away, I went to Ginza.  I had to pick up my newly sized wedding ring, which was too tight after all those DIYs.  And, there were some other errands to run.  I wish I could shop here.  There are so so so so so many pretty things everywhere. 


そして、最後に寄ったのはここです。人生初めての献血。少し、怖かったけど大丈夫でした。少しでも誰かの役に立てるのですよね。私も大量出血して、輸血を用意してもらったこともあったので(結局はしなかったけど)、その心細さがほんの少しはわかります。こんなに簡単にできる事で命を繋げる事ができるなんて一度は献血しなきゃ。ずっと気になっていた事のひとつが果たせました。

At last where I headed was here, Red Cross blood donation.  I always wanted to do this.  After the earthquake and tsunami disaster a year and a half ago, we couldn't donate much of anything, so I was always trying to think of something I can do.  It doesn't have to be for the earthquake and tsunami, but someone can live with this small help we can do, right?
 

***ガンの告知を受けてすぐに献血センターに連絡して事情を説明しました。今後輸血される方々には御心配ないとのことです。

No comments: