Tuesday, July 31, 2012

Craft for children.

日本の小学校には驚かされることばかり。給食は健康的だし、教材も惜しまない。夏休みは無料で水泳教室があるし、何十種類ものわくわくサマー教室なんてものもある。アメリカで暮らしていくことに変わりはないので比べても仕方がないけれど、子どもに投資しないと未来は育っていかないと思うのは、私が日本人だからなのかな。うーん。


これは、ドングリ教室とピンクッション教室で作ってきた一年生の作品。
「ただ、楽しんでおいで。」と送り出して、帰って来たアマリの手を見ると、こんなに素敵なアートを握りしめていました。本人も嬉しくてルンルン。教えてくださる地域の方達に尊敬です。


Amalie made this cute art with acorns and wood branches.  The school she goes to in Japan has tons of workshops available for a small fee.  This was one of them.  I think most of the teachers are volunteers, and they have amazing skills.  I wasn't expecting much from it, but I was wrong.  It's really amazing!



And, this is a pin cushion wish Japanese traditional silk.  WOW!  Did she really sew this?!

前から針と糸で遊んではいたけど、こんな完成品を見たの初めて。これは、グランマ(私の母)にプレゼントなんだって。

No comments: