Wednesday, July 11, 2012

Tattoo on umbrella.

Instant DIY at my parent's house.  Amalie needs a child size umbrella for going to school.  Since she probably uses it only a few times, I bought this one at a dollar store.  Japanese dollar stores are amazing.  If you ever come to Japan, I recommend to visit one of them.  They are pretty sophisticated and not junky at all.

Amalie asked me to paint a horse silhouette, but when I was digging in my art supplies, I found a sheet of old tattoos.  I just had to try this.  Maybe it works...

実家にてプチDIYです。
学校にはやっぱり児童用のかさが必要なので、娘用に100円ショップで傘を買いました。日本の100円ショップはすごいです。

本当はピンクが大好きなアマリですが、他の色はいまいちだったので水色を選びました。帰り道、
「まま、お馬さん描いてー。」というので、私もその気になって馬のシルエットを描くつもりだったのですが、ペンを探していたら古いタトューを見つけました。もしかしたら・・・


It worked!  

もしかしたら、ひっついたー。


It's not even close to a horse silhouette, but Amalie used to like Disney's Marie.

お馬さんじゃないけどね。ディズニーのマリーになっちゃたけど、本人は喜んでいました。良かった―。



In about 5 minutes, a plain umbrella became a Disney item.

あっという間にガーリーな傘に変身。



今日、東京はすごい風です。雨も降ってきたので、みなさんも気を付けてくださいね。

No comments: