Tuesday, July 24, 2012

A little train watching.

夏休み第一日目は新幹線を見に行きました。新幹線で行くような親戚の家もなく、幼い子連れで旅行する度胸もなく、新横浜まで乗るっていう案もありましたが、あっという間に終了で余計にかわいそうな事態になりそうなので、今年は見て我慢です。憧れの新幹線旅行は来年かな。

On the first day of summer break, the kids wanted to ride and see trains, especially the `Shinkansen' or Bullet Train.  Its maximum speed is 186mph, and it goes through most of Japan.  It is expensive to ride on it, too.  I don't think I can travel with the kids overnight by myself yet, so we just enjoyed watching it.  


良く乗る電車から見えるこのスポット、やっぱりストライクゾーンでした。新幹線、電車、モノレールが真近でみれて、しかも安全。いつでも100%猛ダッシュの2歳男児が大暴れしても大丈夫。

I found this spot from the train we ride all the time.  We can see local trains, bullet trains, two lines of monorails, and Tokyo Tower.  The best part is it's safe for kids to run around like remote controlled cars.



本当は東京タワーにも行きたかったのですが、雨あがりで見晴らしが悪そうなので断念。今やスカイツリーなるものがあるのに、それには見向きもしないアマリ。子供にはデザイン的に東京タワーの方がいいのかな。すこし後ろにかすんでみえるのが東京タワーです。


The tower between the buildings is Tokyo Tower.  Sky Tree tower recently opened.  It is the highest tower in the world, and everyone is talking about it, but I guess this old Tokyo Tower is more fascinating to my kids.




せっかくなので、パチリ。ポケモンってすごい人気なのですね。何があるのかはよく分からないのですが、ものすごい長蛇の列でビルの正面は埋まっていました。

私たちは、夏休み初日の人出を避けてぷらり散歩でした。

We happened to be next to this Pokemon Center.  I didn't know Pokemon is so popular.  In front of the building, there was a huge and long line to get in to this (I guess it's a) store.  Sorry, I don't even know what's in there...


これはおまけ。私的にいいな、と思った写真。
This is an extra.  I just like this.



No comments: