Wednesday, December 02, 2009

Remote Control

When I went to the bed, the TV was on. Here is the conversation I had with sleeping Ryan.
"Hey, Ry, where is the remote?"
"Here."
"Where?"

"My elbow."
"Ha? What are you talking about? I need the remote."
"Here. Right in front of you. My elbow is the remote."
........and, he really stuck out his elbow to the TV, and pushing his arm with his finger. Then, I started laughing, so he did, but he was still pushing harder and harder. I finally found the remote, and turned off the TV, then Ryan just went back to sleep like nothing happened. I just love this friend / roommate / life partner.


寝とぼけたライアンとの会話。
テレビがついたまま寝ていたので、
「ライ、リモコンは?」
「ここ。」
「どこ?」
「僕のひじ。」
「何言ってるの?リモコンは?」
「ここだよ。目の前。僕のひじがリモコンなんだって。」
と、言いながらひじをテレビに向けて、腕をピコピコ押しだす彼。私が笑い出したら、自分もつられて笑っているんだけど、もっと大げさに激しくピコピコするライアン。で、私がついにリモコンを見つけてテレビを消したら、さも自分が消したのを確認したようにまた夢の世界に入っていかれました。 いっしょに住んでいると、結構笑える事の多い’友達 兼 ルームメイト 兼 生涯のパートナー’です。

1 comment:

Jill Bagley said...

WOW MUTSUMI!! you are amazing with all your talents!! your food looks incredible. i knew you were a good cook, but MAN, you have some skills!
i love that you have a blog now. i never got your phone number when Wendy and ROb left. and i always wonder about you guys.
your daughter is so beautiful. and you have the cutest family .
merry christmas and hope you have a happy holidays!