Sunday, June 23, 2013

Painting on IKEA umbrella.

I've been looking for a small, easy, safe, light and cheap umbrella for Luther, and we ended up buying this IKEA $2.99 umbrella.

子供用の小さくて、安全で、軽くて、安い傘ってなかなかないんですよね。ルーサー君用なので、壊されるのを前提に安くなくてはならなくて・・・。で、見つけたのがこのIKEAの傘。2ドル99セント。

.
This one has a really long and pointy end, so at first, my husband attached a champagne cork.

でも、これ、先端がとても長くてとがっているんです。考えたあげく、夫がシャンパンのコルクを取り付けてくれました。



Luther chose orange.  It took me several days to brainstorm what I can do to make it cuter.
Luther's request was, of course, train^^



オレンジ色の傘、どうしたらキュートになるんだろう。ルーサーのリクエストはやっぱりトーマスなんです。



I traced a template. Then, I painted over the IKEA logo with acrylic paint.



鉛筆で下書きをしたら、あとはアクリル絵の具で塗っていくだけ。使用したアクリル絵の具は、絵画用の少し良い物を使いました。白いのが少し写っていますが、これは安い絵の具でイマイチかもしれません。



ルーサーのお昼寝中、静まり返った家の中で製作中。楽しいな。こんなこと、お仕事にできたらいいのにな。



Here is another IKEA logo.  I decided to make it a name tag.
Sorry, dear IKEA.


留め具のところにもIKEAのロゴがあるので、ネームタグにしようと思います。IKEAさん、ごめんなさい。



The champagne cork is dressed up as well.

味気ないシャンパンのコルクも塗ると、かわいいかも。



All done!
I loved this project.  I almost want to start a business with it;)



できあがりー。



Luther was SUPER excited to have his own umbrella = official stick he can carry around.  We took a walk downtown to just get a chocolate milk, of course it wasn't raining, but here he is.

ルーサーは、もちろん大喜び。自分の傘ですもの。ううん、持って歩いても許される棒がうれしいのかもしれませんけど^^。
さっそく、ダウンタウンにお散歩。雨は降っていませんが、もちろんずっと傘。
一年間、皆勤賞だったアマリにネックレスを買って、ルーサーとチョコレートミルクを(私はコーヒーですが)飲んで帰ってきました。幸せ時間。



No comments: