Saturday, June 22, 2013

Living with Cancer vol.21 - hair donation.

アマリの長ーい髪の毛には訳がありました。
「私のママは去年ガンになりました。ママは悲しかったです。私の髪の毛をウィッグに使ってください。」

Before we left our home to go to Japan, we had to do one thing.  Hair donation!



Amalie was growing super long hair for a reason.  She wanted to donate her hair for young cancer patients.  She fought my cancer with us.  I am really proud of her.


ガンや病気で髪の毛がない子供のために、自分の髪の毛を寄付したかったんです。
30cmばっさり。
いろんな事がこみあげてきて、涙が止まりませんでした。写真を撮っていた夫をみると、もっと嗚咽^^。みんなで、戦ったんだよね。

While I was cutting her hair, I was covered in tears...then, I looked at my husband, he was, too.


Here is Amalie's makeover.

Before

After


She is so cute with short hair.  I wish I can cut it cuter though.

If you have long hair or know someone who is interested in donating hair, the American Cancer Society refers donors to a couple of organizations.  One of them is Pantene. (http://www.pantene.com/en-US/PanteneBeautifulLengths/Details/beautiful-lengths-make-the-cut.aspx)
When I was first diagnosed with cancer, I was overwhelmed with everything.  Although the cancer center at the hospital gave me a free wig, the hair loss didn't really matter to me, I just wanted to survive.  (Also, I didn't know if we had any spare finances after we paid for treatments.)  However, when I really lost all my hair, I was scared looking into people's eyes.  It was the same with my children.  Amalie didn't like it when people stared at me, even when I was wearing a hat.   The wig was our weapon.  We could go anywhere because of the wig.  I physically couldn't really go outside, but still we could kept part of our mental health because of the wig.  We are super proud of Amalie's achievement.  Amalie, you are a super hero!

何年ぶりかに見た彼女のショート。上手に切れなかったけど、日本で私のヘアスタイリストさんに整えてもらおう。

アメリカがん協会で推薦している寄付先のひとつがパンテーン。(リンクはここ
ガンの宣告を受けた時、髪の毛がなくなるのなんてどうでもいいと思っていました。ウィッグを頂いたときも、こんなの自分じゃない、と思っていました。素敵なウィッグを作ることもできたけど、その分のお金は子供達に残したい、自分は死んじゃうかもしれないし、と思っていました。他のことはどうでもいいから、助かりたかった。助かれないなら子供達に私の持っている全てを残したかった。

でも、本当に髪の毛がなくなってみると、誰よりも人の目を気にするアマリがいて、彼女のために隠れるようになりました。でも、ウィッグをつければ本当にどこにでも行けるんです。闘病中、外に出れたのはほんの少しだけど、子供達と普通に過ごせたことが力にもなりました。アマリの思いが誰かの笑顔になりますように。

アマリちゃん、ありがとう。あなたを誇りに思います。

No comments: