Thursday, June 20, 2013

cane berries.

Our harvest last weekend!

ゴールデンラズベリー、初めて食べたかも。
先週末もまたオーガニックファームに行って、きゅうり畑を耕してきました。そして、私達の収穫はベリー類。これ、お店で買ったらいくらだろう。高すぎて手が出ないだろうなぁ。



Golden raspberries from the organic community farm where we are member.  
This time, we weeded cucumber crops for an hour and half, then we got to pick berries.



The kids and my husband found a bird nest.  There were broken egg shells on the ground.  Now, it is a raspberry nest:)

夫と子供達が鳥の巣を発見。下を見ると割れた卵の殻。無事に巣立ってくれたのかな?




These are ether marionberries, longanberries or boisenberries.  They were not quite ready, but we tasted anyway.  Delicious!!!  I am not a big fan of blackberries, and I thought there were sort of the same, but they are not!  Now, I have to asked my husband to come back to pick these while we are in Japan.  Would you, honey?






これはね、マリオンベリーか、ボイスンベリーか、ロンガンベリー。未知の世界です。実は今まで避けてきたんです。ブラックベリーの苦手な私、このベリー達も同じ仲間だと思っていたんです。でも、でも、全然違ったー。まだ、未熟だったので少しだけ味見させてもらったんですけど、どれも深みのある味でおいしいぃ。おいし過ぎます。私たちが日本に行っている間、夫に頼まなきゃ。一人でベリー摘みに行ってもらおう。行ってくれるかな、夫・・・。



No comments: