Thursday, November 08, 2012

Handmade doll house.


ドールハウスにベッドを作りました。ソコラ辺にあった材料で適当に作ったので、ちょっと安っぽいのが後悔かな。元気になったら、木の枝で作り直してあげよう。

While I was cleaning Amalie's crafting station mess,  I got distracted, and I started making a bed for the doll house.  After all that work, I still think I should have used twigs to build it.  Someday, I'll redo this.



じつはこのドールハウス、2年前のアマリのお誕生プレゼント。箱は夫に組み立ててもらって、あとは私が作りました。部品はね、夫の祖母の地下室でみつけたお宝。本当のお家みたいでしょ。年代を感じますけど・・・。

Actually, we made this doll house for Amalie's 5th birthday.  My husband made the box.  I did the roofing, flooring, windows, painting...It was fun!  All the furniture is from Amalie's grandmother's basement.  It's retro.



アマリが作ったウィンドウボックス。確か、まだ5歳になりたての頃に作ったような・・・。

Amalie made this window box.  Great idea!
 


 窓枠、ドア枠は小枝を白く塗って作りました。我が家もおしゃれにこうしたいな。できるかな・・・?

I wish we could do this window and door trim on our actual house.  Isn't it chic?  


住人も引っ越してきました。

Cute residents moved in.



本当はまだたくさんある小道具たち。組み立てるの大変そうだな。

There are still several boxes of wonderful antique miniature furniture.  Something I needed to do 2 years ago, but I put it off for too long...



No comments: