Sunday, November 11, 2012

pink dinner rolls.


For my daughter's birthday dinner, my mom cooked some amazing dishes, and I made pink dinner rolls.  They have grated beets baked in.  They are powdered with cornstarch and slit across the top before the second rise. 

写真は、夜ごはんができる間に遊ぶ子供達。アマリが、あっという間に7歳になりました。背も伸びたなぁ。バースデイディナーは母が担当してくれて、私はケーキとパンだけ作りました。パンはビーツを焼き込んでアマリの大好きなピンクロールパンです。二次発酵の前にコーンスターチをふって、切れ目を入れます。紫に近いピンクでかわいい。


After coming out of the oven, the color changed.  It's still pink isn't it?  I think it's perfect for Christmas dinner.

焼きあがると色が変わってしまいました。でも、まだピンクですよね。クリスマスのオーナメントみたいで、これからのシーズンにぴったり。


What is the trick to making very soft rolls?  I heat the oven to 375 degrees.  As soon as the rolls are in the oven, lower the temperature to 300 degrees, and bake them for only 7 minutes. 

ふっわふわ。カリカリが好きな私はもう少し焼きたくなってしまうのですけど、ふわふわに焼くコツは、オーブンを190度に余熱しておいて、パンを入れたら300度に落として、焼くのはたったの7分なのです。でも日本とアメリカ、オーブンの規格も違うので、もしかしたら違うかもしれませんね。



No comments: