Friday, May 10, 2013

Tokonoma - built-in display shelf.

家に床の間ができました。


Finally, after five years of looking at the asphalt paper on the floor, we finished this little space.  Our architect made this shelving space, but it's too skinny to put anything.  I would have preferred making the bathroom bigger.  

階段をあがった所にあるこのスペース。
設計士のこだわりだったみたいなんですけど、私としてはその分向こう側のバスルームを広くして欲しかったな。設計士の予定では、本棚???どうして、ここに?なんですけど・・・。


While my kids and I were in Japan last summer, my husband finally tackled this project.  These photos are taken by him.  It's a different view, and it feels weird...He is tall!

去年の夏休み、私達が日本に行っている間に工事をしてもらいました。
(夫が撮った写真。私と違う景色。背、高いな。)

One.

Two.

Three.


Four!

Well, I came home with cancer...so, we couldn't proceed anymore.  Our original plan was to put glass shelves, and I was going to stain the wood the same color as stair railing.  

本当は、2段くらいガラスの棚を入れて飾り棚にする予定だったんですけど、私が病気になってしまったので、工事は中断。

でも、ある日、急に床の間に変身していたんです。私の母の仕業でした。アマリが夏休みの日本画教室で書いた花火の掛け軸がいい感じ^^


がん治療が終わって、やっと木を染めました。
ずっと階段の手すりと同じマホガニーに染めようと思っていたのに、いざ決心したのは白。


After looking at the wood wall for several months, I decided to stain it white.  
First, I painted it with the mixture of white paint and water, then I wiped it off with an old T-shirt.   I repeated this three or four times.  Each time, I wait until it gets completely dry.

白いペンキを水で薄めて塗ってから、不要なTシャツなどでふき取っていきます。ムラができないようにしながら、乾いては塗ってふき取って、3回か4回繰り返しました。


All done!  Yeah, white is better.  It adds much more space, I feel.

やっと、完成。
白い方が広く見えますね。


No comments: