Saturday, December 22, 2012

Gingerbread house.

今日から冬休みです。やっと時間ができたアマリはジンジャーブレッドハウスを作りました。いつもは生地から焼くんですけど、今年はトレーダージョーズで買いました。箱の中に、クッキーやらデコレーション用のキャンディやらが全部入っていて、必要なのは卵白だけ。とっても便利なキットでした。しぼり袋まで入ってましたから。

The first day of winter break, the kids made a gingerbread house.  I love doing this kind of thing, so every year, we enjoy baking our own houses, but this year, Trader Joe's had this really cute one for only $8.  This kit has everything, even a pastry bag.  The only thing we needed was an egg white.  It is already on my shopping list for years to come.



とっても真剣な子供達。手を出したくなる気持ちを抑えて、私は二人のお手伝いさん。

The kids were so serious.  Although I really wanted to help, this one is for the kids, right?!
 


といっても、やっぱり仕上げは「ママやってぇ。」。なので、少しだけ私テイストなお菓子のお家です。

I can't tell you how happy I was when they asked for help at the end.  And, all done!  


No comments: