Friday, May 21, 2010

Lunch Concert

Every 3rd Wednesday, there is a free concert at this building near my parent's house. We joined my mom and her friends for lunch. There were many good looking people in business suits. I wish I were one of them, and I had a great career with a great income to support my family. Music was okay, but Luther really loved it. According to my mom, he sang a song with her a while ago already. He really might have. He was talking and smiling throughout this concert. The only thing Amalie liked were the trees. She took this pictures.



近くにあるいすゞのビルで毎月第3水曜日にあるコンサート。たくさんの定年後とみられる方々、そして輝かしいキャリアをお持ちとみられるスーツのビジネスマンが微妙に入り混じった中、母&お友達のランチにご一緒させていただきました。この界隈を歩くといつも、ああ、私もスーツを着てバリバリ働きたいなぁ。としみじみ思います。キャリアも手に職もなくて、雇ってくれる所はどこにもございませんが。

ところで、コンサート。サックスを吹いてれば、それなりだった演奏者が、大声で歌いだしたのには失敗感。「好きくない。」と言いだし、耳をふさぐアマリに、「失礼よ。ちゃんとお座りして。」とたしなめつつも、時間潰しに手渡したカメラ。木がお気に入りだったようで、きれいに撮ってくれました。対照的に、奏くんはノリノリ。何日か前に、母が「歌を一緒に歌いだした。」と言うので半信半疑だったのですが、本当に音楽が好きな様子。さすがは、奏。

No comments: