Wednesday, March 27, 2013

Living with Cancer vol.16 - unpacking suitcase.

ソメイヨシノですよね。
昼間見る桜も華やかだけど、夜桜とーっても綺麗です。体の中に美しいエネルギーがすーっと入ってくるような、そんな魅力がある気がします。


春休みなので、夜ごはんの後、お散歩に行きました。私、どうしても静止できないので、夜景はどれもぼけてますけど、きれいでした。


Since Amalie has been home for Spring Break, we took a nighttime walk after dinner.  It just started raining, but it was beautiful, although my photos are all blurry since I always move when pushing the shutter.  

Someiyoshino.  The tree of my hometown.  I love seeing cherry blossoms during the daytime, but at night the flowers were so so so beautiful.  I felt like nice, positive energy passing through my heart.


そして、今日、何かあったらすぐに入院できるように用意しておいたスーツケースを片付けました。部屋着やら、歯ブラシやら、読みかけの本やらにまぎれて、たくさんの、たくさんのお手紙。そうなんです。みなさんから届いたお手紙も、私といっしょに入退院してたんです。片付けてしまうのは寂しいような、不安なような・・・。でも、もう大丈夫。ですよね。


And today, I finally unpacked the suitcase I've been keeping for emergencies and chemotherapy hospital stays.  I kept it fully packed.  Along with lounge wear, toiletry items, half read books... there are lots of cards and letters from all of my friends.  Your messages were with me in and out of the hospital all the time.  Unpacking made me sad, and scared.  But, it will be okay.  I will be okay.  Right?

No comments: