Thursday, March 03, 2011

Otto Luyken.

Some of our nice looking bushes died. Three of them didn't make the transplant last summer. A super far nursery sells them, but it's seriously a three hour round trip. So, I am trying to propagate from our surviving ones. I'm crossing my fingers these otto luyken get rooted. Some people said it's easy like willow. God, please give them lives.

By the way, the retaining wall was made by me. It is the only thing I made without Ryan's help! It took me two summer to finish it since I could only make two blocks a day. They are tinted blocks made by hand-pouring concrete into a dollar store woven basket.


オト・ルイケン・ローレルの木が3株死んでしまいました。昨夏、工事をするお庭から無料で頂いてきた時に、根が着かなかったみたいです。海璃は未だに刈り込んだりして手入れをしていますが・・・このくらいの大きさの物を買うとなると、いいお値段だし、往復3時間くらいの植木屋さんにしかないし、で、挿し木に挑戦です。柳並に簡単と書いてあったけど、本当かな。どうか、根がでますように。


おまけに、このコンクリートの壁、私が作りました。ブロックを積み上げて、モルタルを塗って、石を張って、上のブロックは一日2個限定で2年かかり、去年の秋やっと仕上がりました。イタリアのお庭風?雨の多いオレゴンでノースウェスト風にはしたくなくて、勝手に我が家は違う路線です。でも、苔には勝てず。

No comments: